Přes tento modul bude probíhat elektronické ohlašování přepravy nebezpečných odpadů ve smyslu § 40 zákona o odpadech (č. 185/2001 Sb.). Před zahájením přepravy je nutné vyplnit v elektronickém systému ohlašovací list, který bude mít své identifikační číslo (IČOL).
Pokud pak nebude zásilka realizována, je přirozeně možné již ohlášenou přepravu zrušit (do 3 pracovních dnů). Každou zásilku nebezpečného odpadu musí doprovázet vytištěný ohlašovací list v listinné podobě. Příjemce zásilky pak má povinnost v systému potvrdit do 3 pracovních dnů, že zásilku nebezpečného odpadu převzal. Než příjemce potvrdí převzetí zásilky, měl by zkontrolovat ohlašované údaje, (např. váhu přepravovaného odpadu), protože oprava údajů je možná pouze ve lhůtě 3 pracovních dnů od ukončení přepravy. Potom, co příjemce převzetí zásilky v systému potvrdí, už lze eventuální nesoulad v údajích řešit pouze tzv. stornem (v tomto případě ale již hrozí sankce).
Zákon pamatuje na běžnou praxi tím, že umožňuje, aby povinnost ohlásit a přiložit ohlašovací list k zásilce za odesílatele splnil příjemce (provozovatel zařízení).
Zákon o odpadech samozřejmě řeší i přerušení provozu elektronického systému. Odesílatel za této situace vyplní ohlašovací list, jeden si ponechá a druhý přiloží k zásilce pro příjemce. Jakmile je provoz SEPNA obnoven, údaje se musí do elektronického systému zpětně doplnit, a to opět ve lhůtě 3 pracovních dnů od obnovení provozu SEPNA.